Materiale promotionale

Materiale promotionale sunt printre cele mai eficiente din ziua de azi, cu mult peste campaniile care utilizeaza numai spoturi radio, TV sau cele din presa scrisa. Chiar daca masurarea impactului acestor metode de promovare nu este usor de facut un lucru este clar … potentialii consumatori chiar sunt incantati cand primesc astfel de obiecte.

Oriunde mergi la institutii de stat sau private, in scoli, universitati sau magazine de tot felul observi oameni care utilizeaza pixuri, mape, lanyard-uri sau tricouri personalizate cu diferite branduri, iar de multe ori acel brand iti va ramane intiparit in minte.

În termeni de marketing, materialele promoționale reprezintă acel cadou pe care îl poți oferi unui client potențial pentru a-i da încă un motiv că ești un partener serios.

Avantaje:

  • Deschid un canal de comunicare  – obiectele promoționale pot fi un bun punct de început al unei conversații cu un client potențial
  • Atrag atentia
  • Sunt durabile – materialele promoționale au capacitatea de a păstra mesajul publicitar în fața clientului potențial perioade lungi de timp, în principiu până își pierd utilitatea practică. De cele mai multe ori sunt obiecte ca pixuri, brichete, brelocuri, agende, calendare, tricouri care sunt utilizate zilnic de către destinatarul mesajului de marketing.
  • Faciliteaza recunoasterea brandului  – Recunoașterea unui brand presupune expunere repetată a numelui, a logo-ului, a sloganului astfel încât elementele de identitate vizuală să apară cât mai frecvent în fața publicului țintă.
  • Un plus de expunere – materialele promoționale pot ajunge la o audiență mult extinsă peste publicul țintă al companiei. Cele mai evidente exemple care demonstrează afirmația sunt tricourile și pixurile.
  • Promovează o imagine pozitivă – materialele promoționale pot să reducă timpul necesar pentru construirea unei imagini favorabile. Se recomandă distribuirea de materiale promoționale și către angajați pentru a le întări sentimentul de apartenență la companie, dar și pentru a distribui mesajul către comunitatea lor.
  • Generează vânzări – Conform unui studiu realizat de Universitatea Baylor a scos în evidență faptul că oamenii de vânzări care folosesc materiale promoționale ca parte a strategiei lor de abordare a clienților reușesc performanțe cu până la 22% mai bune decât cei care nu au inclus în „arsenalul” lor aceste obiecte.

Materialele promoționale construiesc și consolidează percepția publicului asupra mărcii, atrag noi clienți și generează o creștere în ansamblu a afacerii.